søndag 17. januar 2010

Sparepærer som eksploderer.



På tirsdag var jeg en kjapp tur i Sverige for å fylle fryseren.
I en matevarebutikk finner jeg sparepærer til en furnuftig pris og det passet jo bra for min håpefulle sin lampe trengte ny pære.
Kommer trygt hjem etter en lang og glatt tur og setter pæra i lampa. Den virker noe treg når vi setter på skjermen men som alle sparepærer så er den treg til å lyse og den var vel i svakeste laget for et soverom..nok om det..
I natt kl 0430 kommer min håpefulle inn på soverommet og vekker meg med følgende beskjed: Mamma? mamma, pæra har eksplodert! Det tar meg noen sekunder før jeg våkner helt og faktisk fatter hva som har skjedd.
Jeg tuller dyna rundt meg og tusler inn på rommet og finner pæra i tusen knas. Jeg får trukket ut kontakten og ristet dyne og pute før jeg legger meg igjen.
I dag morres tenker jeg litt mer på dette og oppdager at vi har hatt skikkelig hell i uhell. Den håpefulle ligger vanligvis andre veien med hodet... og hadde ho gjort dette i natt så hadde glassbitene truffet ansiktet hennes.. takk og lov for at ho ikke ligger rolig om natten og gjerne ville se film før ho sovnet.
Senga står heldigvis midt på veggen så det var kun en bit eller to som havnet i senga.

Jeg har i kveld sendt brev til de som selger produktet i Sverige, lagt inn klage og bedt de trekke den av markedet til de har forsterket glasset i pæra.
Mulig at den stålklemma( ståltingen inne i lampeskjermen) man setter på pæra i dette tilfelle kanskje var for stram så pæra knustes? eller så var det en svakhet i den.. ikke vet jeg.. men både pæra og lampa er nå kastet.
Håper på positivt svar fra axfood i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar