torsdag 7. januar 2010

Påståelig kundebehandler hos Expert.


Salg på Expert kan gi mange erfaringer.. En av de er å stå i kø 10 min før de åpner i kulda.. for så å sprenge seg gjennom og prøve å være først bort til disken hvor man kjøper varen.

Dette gjorde min venninne og jeg lørdag etter nyttår.. Vi var først bor i disken hvor de selger mobiler.
Min venninne skulle kjøpe 2 nokia som var på salg.. vi står vel og lenge å venter på ekspeditrisen som virvler rundt i butikken og hjelper både den ene og den andre før vi sier i fra at vi faktisk står i kø og venter på å bli ekspedert.
Da lirer vedkommende ut av seg at vi må stille oss i køen hvor de selger tv og video etc.. noe både vi og de bak oss nekter. Vi var tidlig ute og først i mobilkø.. da skal ikke vi ende opp bakerst i en kø for de som skal ha tv.
Vedkommende gir seg og hjelper oss til slutt... min venninne får kjøpt 2 tlf, som de IKKE hadde fått inn til salget.
Vi får nå registrert telefonene på de som skal ha de og vi blir lovet en sms eller tlf som skal gi beskjed om når varene har kommet til butikken slik at jeg kan hente de.

I går dro jeg bort til expert for jeg hadde ikke hørt noe.
Det viste seg at tlf var kommet men en var i feil farge, noe min venninne ble lovet ikke skulle skje. Jeg sier det er ok.. ekspeditøren henter telefonene og spør om vi skal videreføre abb eller om vi skal ha nye nr. Jeg svarer som sant er at dette er i orden.. vi videreførte abb når vi bestillte telefonene.
Da sier ekspeditørene *han* at det kunne umulig ha blitt gjort.. for det lar seg ikke gjøre..
Jeg sier igjen at det ble gjort, det er kun for meg å hente disse - alt er i orden. Han blånekter igjen på at det har blitt gjort og jeg nok en gang sier at : jo.. vi fikset det den dagen vi kjøpte telefonene.
Jeg forklarte hvordan damen så ut.. ho vi kjøpte de av.. og hvor i butikken vi stod men han nektet fortsatt.
Da kjenner jeg at humøret mitt når kokepunktet. Kan man virkelig være så påståelig når kunden sier at det har blitt gjort??

Han tar meg med til en ny kasse og data for å sjekke ut dette, printer ut 2 sider.. og hva ser vi der?? jo at det har blitt videreført abb.
Da klarer ikke jeg og dy meg og utbryter: neimen... gikk det likevel?? hmmm merkelig du?
Da begynner han å ro på det hardeste om at dette skal ikke skje og at da må hun som hjalp oss sist ha trikset veldig.

De som kjenner meg vet at jeg er ikke den som holder kjeft men jeg gav meg denne gangen.. ellers hadde jeg vel fått telefonene i hodet.
Men hadde jeg ikke holdt kjeft så hadde jeg nok lira ut av meg noen gloser ang påståelighet og om han i det hele tatt var til stede den dagen mobilene ble kjøpt. Det hender faktisk en gang i blandt at kunden har rett.. ikke ofte men noen ganger og i dette tilfelle hadde jeg faktisk rett og han i kassa var frekk nok til å ikke beklage det og innrømme feilen.

Slike mennesker har jeg store problemer med å svelge.. og da går det utover butikken også.. i allefall med meg som kunde.. for jeg drar heller en mil ekstra enn å treffe på slike igjen.

Så Expert i Lillestrøm.. ikke bare se på kompetansen til folk når dere ansetter folk.. sjekk om de er kapable til å behandle kunder dere får i butikken.. tror dere tjener mer på det ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar