mandag 18. januar 2010

Den som klager han har :)


Litt positivitet må man ha i en blogg og her er dagens :)

Mange er så redde for å klage.. kan ikke fatte og begripe hvorfor. Har man betalt for en vare så skal man ha det man har betalt for.. ikke sant??

Her er noen småhistorier som jeg har opplevd etter å ha klaget til produsenten.

1) Fikk noen moste twist sjokolader i en twistpose.. sendte de et brev og fortalte at noe måtte ha gått galt i prosessen hvor sjokoladen blir pakket inn - 14 dager etterpå dumper det ned en beklagelse i posten og litt over en kg med sjokolade som tort og svie :)

2) For noen år siden så kom det en ny versjon av solo på markedet.. den er her sikkert ennå.. anyway.. jeg likte ikke den og holdt meg til vanlig solo men et par ganger smakte drikken som den nye versjonen og det likte jeg ikke.. Ringte Ringnes og ba de sjekke ut vaskeprosessen.. for det smakte jo pyton. Uka etterpå dumpet det er sjekk på 73 kr i posten uten at jeg hadde sendt flasken til Ringnes :)

3) Gilde har masse godt kjøttpålegg og en gang fant jeg plastikk rundt noen av skivene i en skinkepakke. Sendte plastbitene inn og ba de titte litt mer på den delen som fjerner plast rundt kjøttpålegget. Fikk et hyggelig brev tilbake og en sjekk på kr 300 :)

Så min oppfordring er: klag.. det er faktisk din rett, produsentene er glad for det for de får rettet opp i feil og så drypper det gjerne noe tilbake for at man har gitt beskjed :)

Happy klaging folkens :)

ps: solo får dagens bilde for best service - da de ikke fikk varen i retur - Heia Ringnes :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar