torsdag 14. januar 2010

Gratis ansatt på kiwi


I går ble jeg ansatt på korvarig basis på kiwi ved A-hus.

Det var 2 på jobb og en kunde som lurte på prisen på noen blomster. Kunden visste ikke hva blomsten het og druknet i pris-skilt på veggen. Selvfølgelig blander jeg meg inn mens jeg venter på min tur. Blomsten heter Hortensia men er ikke å finne på veggen over priser. De ansatte sier at de ikke vet prisen for de har ikke satt seg inn i det ennå? Jeg prøver å hjelpe vedkommende og han velger å ta hortensian og bytte den ut mot en annen blomst han har kjøpt.. Så viser det seg at den koster like mye som den han byttet ut ( han ville selvsagt spare penger) og han ble sint på meg!! Takk skal du ha for hjelpen liksom.. i tillegg sier jeg til han at i denne kulden må blomstene pakkes inn ellers dør de.. da klarte han å mumle ut et takk..

Men jeg gir meg ikke helt der.. for jeg må tilbake til disse som jobbet i kassene. På veggen ved siden av prisen til blomstene så står det et digert skilt om en bleieavtale. Kjøp 4 pakker bleier og få 2 gratis.. eller noe i den duren.. Ei ung jente gikk i kassen med armene fulle av bleier og ho i kassen lurer fælt på dette tilbudet og spør han i den andre kassen og nok en gang svarer han: jeg har ikke satt meg inn i dette jeg...

Halloo?? hva med å lese skilt?? Eller dra strekkoden på varen om man ikke kan prisen? Service liksom??
Det jobber også ei dame til der.. ho tror jeg eter sitroner til frokost, lunsj og middag. Ho trekker aldri på smilebåndet eller ser på deg når du kommer til kassa.
Er det slik vi vil ha det i butikken vi handler i??

Nei Kiwi ved A-hus.. skjerp dere! og til sjefen.. send dine ansatte på smilekurs.. det er virkelig verdt invisteringen ;)
Kanskje ikke så rart at det står i logo`en deres : kjøp trygt, kjøp kjapt , kjøp billig.. Kjapt er nok fordi ansatte skremmer kundene med sure fjes og uvitenhet i jobben.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett