torsdag 4. februar 2010

Bohus denne gangen- sendt inn av Line.


Denne historien har jeg fått av Line...



Samboeren min og meg bestemte oss for en pen sofa vi så på Bohus i Trondheim. En svart Bari 3-seter med divan.
Jeg ringte rundt til ulike Bohus-forretninger og snakket med mange hyggelige, servicemindede mennesker. Vi var ivrige på å få sofaen vår så vi bestemte oss for å bestille sofaen fra Fredrikstad, som var det eneste stedet de hadde den inne på lager. Vi synes det var verdt å betale de 1895 kronene det kostet å frakte den til oss til Oslo, for å få den så raskt som mulig.

Jeg var første gang i kontakt med Bohus Fredrikstad 15. oktober. Selgeren jeg snakket med mente vi skulle ha sofaen innen en uke. Jeg spurte om betaling og hun jeg snakket med sa at jeg skulle betale både sofa og frakt til dem som kom med sofaen. Jeg skulle bli ringt opp igjen senere. Jeg ble ikke oppringt, så jeg ringte selv for å høre om de hadde en dato jeg kunne vente sofaen. Nok en gang spurte jeg om hun mente vi ville få sofen innen en uke. Dette kunne hun svare bekreftende på, men kunne enda ikke gi en eksakt dato. To ganger til ble jeg lovet å bli kontaktet. Jeg ringte selv tilbake når jeg ikke hørte noe. I den siste samtalen jeg hadde med Bohus Fredrikstad fikk jeg vite at de ikke kunne si når leveringsdato kunne bli. Hverken om det ville ta en uke eller en måned. På dette tidspunktet var jeg blitt rimelig lei og ba vedkommende ta videre kontakt med min samboer. Jeg sa til min samboer at jeg ville droppe hele kjøpet, men han mente vi skulle satse på at Bohus Fredrikstad ville levere innen rimelig tid.

Min samboer fikk en telefon fra Bohus Fredrikstad og ble lovet nok en telefon noen dager senere. I den første samtalen ble han fortalt at "hans samboer nok må ha misforstått"; selger hadde aldri lovet sofaen innen en uke. Jeg ville naturligvis ikke ha bestilt en sofa hvor vi måtte betale nesten to tusen i frakt om jeg ikke hadde blitt lovet at denne skulle komme innen en gitt tid! Da ville jeg heller bestilt fra f.eks Skøyen hvor de skulle ha sofaen inne i uke 46.


Fredag 23.oktober kom endelig telefonen om at vi var garantert sofaen på døren mandag 2.november. Men vi fikk beskjed om å betale på forhånd da dette var langveistransport. Siden jeg hadde fått beskjed om at vi skulle betale ved levering ble vi enige om å opprettholde denne avtalen. Min samboer måtte dog garantere at han hadde penger på konto slik at betaling med kort ved levering ikke ville bli et problem. Dette garanterte han og avtalen mellom oss og Bohus Fredrikstad var grei. I dag, 2. november holdt min samboer seg hjemme fra jobb for å ta i mot sofaen. Men så kommer det en telefon fra Bohus Fredrikstad: "Vi har sofaen på lager, men det er dessverre feil farge."

GRRRRRRRRRR!

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett