torsdag 11. november 2010

Årets verste måned....

Vi går inn i årets verste måned.. nemlig desember.
Skal ærlig innrømme at jeg stresser som en gal med juletre, julegaver, julemat, juleditt og juledatt men jeg har funnet en gruppe som det absolutt er verre for i mine øyne og de vil jeg slå et slag for nå.. nemlig de minste barna som vi drasser med oss ut og inn på kjøpesentere rundt om.

Desember måned er nemlig den mnd jeg hører flest unger grine på senter rundt omkring.
Ser man seg ekstra godt om så ser man alt fra nyfødte til 6-7 åringer som enten ligger i barnevogner, sitter i en handlevogn som tilhører senteret eller henger på slep etter foreldrene som i rezerfart skal rekke over flest mulig butikker på kortest mulig tid.

Disse barna erkledd for utevær og der sitter, ligger eller løper de rundt uten at ytterjakka er tatt av... og for å ikke snakke om all støyen de skal høre..
I taket på sentrene og i butikkene så ljomer det ut av høytalere masse julesanger og dette blandet sammen med støy fra folk som prater, roper og skriker så må disse små bli helt øre i hodet, kanskje ikke rart de skriker?

Min oppfordring før jul må være at: har du noen som kan sitte barnevakt, eller far og mor deler på shoppingen, eller man kan samarbeide med andre foreldre så la barna bli igjen hjemme! La de slippe vårt stress.. la de få nyte førjulstiden på en rolig måte og ikke dra de inn og ut av biler og senter.. De blir slitne, varme og sultne.. er det da ikke bedre at de er hjemme eller en annen plass slik at de slipper dette? Vi trenger vel ikke overføre dette til våre barn så tidlig i livet??

Jeg bare nevner det liksom.... ;)





God jul!!

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett