lørdag 2. oktober 2010

Positive ting i hverdagen.




Noen ganger så skjer det masse positivt på en dag.. ikke alle vedrører en selv men det skal ikke stå i veien for at man bør legge merke til det eller kommentere det :)

I går var jeg ute å handlet og legger merke til at i kassen sitter det ei jente å nyser.. jeg ønsker ho god bedring.
I samme øyeblikk dukker sjefen hennes opp og sier: Nå har jeg ordnet slik at du kan ta deg fri resten av helga.. slik at du kan bli bedre. Han takket i tillegg for at ho hadde stilt opp samme dag.
Tror dette er første gang jeg har opplevd at en sjef jobber hardt for å finne en som kan stille opp for en kollega som er syk og helt klart burde holdt sengen.

Jeg tar tak i sjefen og spør, for sikkerhetsskyld om han er sjefen , noe han bekrefter.
Han får følgende klar beskjed fra meg: Det skulle vært fler som deg! her er det mange som har noe å lære :)
Han takket pent og sa at uten de ansatte så kommer man ingen vei og det er jeg helt enig med han i :D

Her er det virkelig noe for andre sjefer å lære.. for man kommer ingen vei uten ansatte.. det er faktisk de som holder bedriften i gang.. så sjefer rundt om.. lær av sjefen på kiwi i Lillestrøm - han er et godt eksempel på hvordan en sjef skal oppføre seg! Tenk på all gjennomtrekken man slipper.. man får en trygg bedrift med kjente fjes.. man vet hvor man kommer til enhver tid.

3 kommentarer:

  1. Elisabeth H Olsenlørdag, 02 oktober, 2010

    Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett