onsdag 16. juni 2010

NAV - igjen..





Alle vet jo nå at NAV har vært igjennom en sammenslåing.. dette for å gjøre ting så mye bedre og enklere. Dette har dessverre tatt lang tid for enkelte å finne en rutine på.

Her i Lillestrøm hvor jeg bor har de også vært gjennom en sammenslåing og de hadde barnesykdommer som alle andre. De gangene jeg har vært der har det vært lang ventetid da ikke alle som har med trygd å gjøre blir satt til å håndtere arbeid.. og da tar ting tid men dette har rettet seg betraktelig.

I dag var jeg der for å endre på meldekortet mitt og det skal jo være en enkel sak.
Når jeg kom inn stusset jeg voldsomt på køen. De behandlet kunde nr 59 og jeg trakk lapp 75. Mens jeg satt der syns jeg dette tok lang tid.. de ropte kun inn 60 og 61 og etter det satt det 3 saksbehandlere der og gjorde ingenting. Mens man venter titter man seg selvfølgelig rundt og jeg ser bla 2 menn på taket ( glasstak) og jeg leser avisene på nett.
Etter ca 30 min går brannalarmen og alle må ut... da ringer det en bjelle i mitt hode....
Vi går ut og blir ropt inn igjen etter 2 min.
Når alle saksbehandlerene har satt seg igjen så plinger det jevnt og trutt i den som forteller hvilken som er nestemann i køen. og jeg blir ropt opp etter max 10 minutter.

Min konklusjon på dette er at de på NAV har visst om brannalarmen... det var egentlig ingen øvelse, det var en test av sprinkelanlegget, øverhørte jeg på vei inn.. men om dette hadde vært reelt... og alarmen skulle gå.. vet folkene på NAV at alarmen skal ringe?? nei det tviler jeg på.. derfor mens de ventet på alarmen så kunne de faktisk tatt seg av køen som økte og ryddet unna litt folk.. for i virkeligheten så hjelper man folk og forlater arbeidsplassen når alarmen går.. Så NAV - skjerp dere og gjør jobben deres selv om det er en test alarm på vei.. Dette finnes det ingen unnskyldning for når dere bare sitter der å venter.. mens køen øker og øker.

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett